Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Silverovi

Ahoj dědo, omlouvám se, že píšu až teď, ale za posledních pětatřicet let jsem neměl vůbec čas a ani jsem přesně nevěděl kde jsi, a až teď jsem se od bratra pana Pavla dozvěděl kam jsi odešel. 

Od toho pana Pavla, který psal povídky o krásných srncích a o rybách a my je spolu poslouchali na magneťáku. Psal o existenci planet, kam lidé odcházejí, když už tady, u nás, nemohou být. Tak jsem usoudil, že určitě budeš na zelené planetě plné lesů, potoků, rybníků a táborových ohňů, na planetě plné trempů, poutníků a tuláků. Vím, jak ses rád toulal po přírodě a jak si rád poseděl s kamarády u ohně. Myslím, že určitě znáš i mou kamarádku Alču, ta na planetě je také. Kamaráda Libora, toho jsi asi ještě nepotkal, ten je u vás nově, krátce, asi měsíc. Oba jsem měl tuze rád, tak je pozdravuj a řekni jim, že na ně často myslím.

A babičku, už jsi potkal? Neboj se, ta už ti dávno odpustila, vyčítat ti nic nebude. Občas si mne s tebou spletla a oslovila mne tvým jménem. Vím, že u vás ten čas běží jinak než tady, tak jestli jsi jí ještě neviděl, tak to prosím naprav. Celou dobu, co jsi tu nebyl, tak na tebe myslela. Bude, ale na jiné planetě. Na planetě, kde je plno dětí a kde se celý den něco vaří, víš, jak měla děti ráda.

Představ si, že to smetiště u Andělské Hory, to místo, kam jsem spolu chodili přehrabávat haraburdí po chatařích, tu skládku, kterou jsem navštěvovali týden co týden, tak ta už není, nikdo na ní nic nevozí, už tam vůbec nic zajímavého nenajdeš. 

Ve vesnici, už nechodíme k pumpě pro vodu, už máme vodovod. To ti je paráda. Otočíš kohoutkem a máš vody kolik chceš, a dokonce i teplou. Koupat se můžeme každý den, a ne jen jednou týdně. Přesto jsem koupil tu studnu u plotu, tu po Němcích. Sice v ní není žádná voda, ale vyčistil jsem ji. Ohniště, to také už nemáme, to na zahradě,  u kterého jsme často seděli a pekli buřty a chleba.  Pořídil jsem krb. Ne takový, jak by sis představoval, ale krb zahradní na grilování, takový moderní, novodobý.  Není jako ohniště, ale aspoň tolika nekouří. Dnes jsou sousedi na kouř citliví, vadí jim, a protože chci mít s nimi dobré vztahy, tak jsem ho raději zrušil. Vrata do kostela jsou nová. Vznikl spolek, který se o kostel stará. Já do kostela nechodím, a to ani na Vánoce, snad mi bude jednou odpuštěno.

Řádky brambor, už také nejsou. Nikdy jsem nebyl žádný velký plantážník a stejně by mi asi všechno chcíplo. Autobus do města jezdí se stejnou pravidelností, tak jak si pamatuješ, jen některé spoje se o pár minut posunuli. Plechovky od piva, které jsme vybírali z odpadkových košů na golfu a potom je vystavovali na policích, ty jsem prodal za 200 korun jednomu mladému klukovi z daleka, byl odněkud od Českých Budějovic.

No, a tohle ti musím napsat. Táta říká, že jsem po tobě, po dědkovi. Prý, jen jak chvilku  zůstane  otevřená brána do zahrady, tak vezmu draka a vrátím se za týden, tak jako ty. Tady u nás, ti na hrob kytky nenosím, tak jak je zvykem, ale kameny z cest a už jich je pěkná řádka, a ještě jsem ti tam nechal pivo, už je pod náhrobkem pár let a zatím ti ho ještě nikdo nevypil. 

Mám v plánu jet na Yukon. Vzpomínáš, jak si mi o té divoké řece vyprávěl? Vezmu tě sebou, jen kousek, snad se nikdo nebude zlobit, když tě na břehu kousek nechám. Kolikrát si myslím, že chodíš po tom světe se mnou a sedíš mi na zádech. Myslím to proto, že mám kolikrát z putování, tak těžké nohy, že nemohu ani vstát ze židle. Jestli jsi to opravdu ty, tak to nevadí, klidně můžeš pořád chodit se mnou, některé věci z batohu nechám doma, stejně jich nosím pořád hodně. Tady u nás, tak jako u vás, už můžeš svobodně chodit kam chceš i přes hranice můžeš jít kam chceš. 

Mám dvě děti, no z těch bys byl nadšený. Kluka a holku, okolnosti ti napíší jindy.  Jsou skvělý a dělají radost. Často jim o tobě vyprávím, a aby jste se dědové nepletli, tak ti říkáme přezdívkou Silver. Snad by ti to nevadilo. Vyprávěl jsem jim, co jsme spolu všechno zažili. Hlavně to, jak jsme na zahradě předělávali prasečí chlívek na loď, která měla plout až do Hamburku.

Máme toho tolik společného, jen nechci na tu zelenou planetu odejít tak brzo jako ty. Mám tu ještě spoustu plánů. 

Nestihl jsem všechno napsat, tak zase někdy příště.

Pozdravuj babičku a ahoj.

Adresa: Zelená Planeta Traperská, za pátým kopcem, u nejhlučnějšího táboráku, tam kde mají největší výtoč piva.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Miroslav Podivín | pondělí 23.10.2023 19:37 | karma článku: 11,69 | přečteno: 254x
  • Další články autora

Miroslav Podivín

Blbé Vánoce

Vánoce začaly. Ne, nezbláznil jsem se. V supermarketech začaly už začátkem měsíce a někde i dříve. Když se někoho na ně zeptáte, tak začne omdlévat, svíjet se a nadávat. Nadávat na všechno.

23.11.2023 v 13:24 | Karma: 11,42 | Přečteno: 262x | Diskuse| Osobní

Miroslav Podivín

Recept na šípkový čaj

Začalo šípkobraní. Patřím mezi ty nadšence, kteří každý rok vyrazí do luk a strání na šípky. Šípek, plod z růže šípkové, že je zdravý všichni víme.

9.10.2023 v 9:05 | Karma: 14,06 | Přečteno: 373x | Diskuse| Ostatní

Miroslav Podivín

Třešňa

Postavy a události jsou v této povídce smyšlené a jakákoliv jejich podobnost je zcela náhodná anebo také ne.

5.10.2023 v 10:12 | Karma: 9,29 | Přečteno: 123x | Diskuse| Osobní

Miroslav Podivín

Šťastné děti

Padesátka na krku a batoh na břiše. To je má realita posledních let a něco s tím musím udělat. Běhat? Už mám svých 10 000 km naběhaných a nachozených. Chce to něco trendy a stylového.

27.9.2023 v 11:02 | Karma: 10,71 | Přečteno: 240x | Diskuse| Osobní

Miroslav Podivín

Albánie je balkánská kráska

I já objevil Albánii. Nutkání se tam vydat jsem měl již dříve, někdy před dvaceti lety, ale nikdy nepřišlo rozhodnutí, tak a jedu.

15.9.2023 v 12:07 | Karma: 13,01 | Přečteno: 293x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Poslanci projednají korespondenční volbu pro české občany v zahraničí

9. května 2024  5:15

Na mimořádné schůzi se poslanci vrátí k návrhu vládní koalice na zavedení možnosti korespondenční...

Výkonný výbor TOP 09 schvaluje nominaci Ženíška na post ministra pro vědu

9. května 2024

Širší vedení vládní TOP 09, výkonný výbor, se schází už v 7 hodin ráno, aby schválilo nominaci...

Z uprchlíka agentem. Šapošnikov sehrál při výbuchu ve Vrběticích klíčovou roli

9. května 2024

Premium Jakou roli hrál ve výbuchu muničního skladu ve Vrběticích bývalý ruský voják Nikolaj Šapošnikov? O...

Rusko bombarduje civilní cíle a chlubí se tím. Nechutné, říkají Ukrajinci

9. května 2024

Premium Záporoží (od zpravodajů iDNES.cz) Areál stavební firmy v Záporoží nacházející se jen dva kilometry od centra města zasáhla raketa...

Vyřešte nespavost svých dětí
Vyřešte nespavost svých dětí

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 314x
Jsem lapač situací, kdybych nebyl tak těžký, tak někde visím jako ten lapač duchů. A jelikož nevisím, tak můžu psát o obyčejných věcech ze života, o obyčejných lidech, které na své cestě potkávám a kteří mne inspirují být lepším člověkem.

Seznam rubrik