Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Šťastné děti

Padesátka na krku a batoh na břiše. To je má realita posledních let a něco s tím musím udělat. Běhat? Už mám svých 10 000 km naběhaných a nachozených. Chce to něco trendy a stylového.

 Co takhle fitness, dříve se tomu říkala posilovna, a tak tomu budu říkat i já. A tak jsem začal chodit do posilovny. vždy brzy ráno, to je pro mne na osmičku, myšleno na osmou hodinu ranní, a je jedno, jestli je pracovní den nebo víkend a je i jedno, jestli je venku 30 stupňů a uvnitř 45. Chodím svátek ne svátek už čtvrtým rokem.

Už nějakou dobu, myslím tak dobrý rok jsem začal potkávat kolem té osmičky, staršího, kulhajícího muže s culíkem ve věku mého otce, sedm desátníka. Pokud někoho potkáváte třikrát do týdne, tak vás napadne, kam takový chlapík ráno chodí. Pořád stejně oblečený, pořád stejný čas a pořád stejné tempo.
Nejprve jsem si myslel, že jde koupit rohlíky na snídani pro svou ženu, ale podle jeho pomalé chůze a pozdního času jsem usoudit, že na snídani by to bylo již pozdě jelikož starší lidé spí krátce a pro rohlíky by vyrazil už o sedmé. Vyloučil jsem posilovnu, to bychom se určitě potkali uvnitř a ani nevypadal jako člověk zvedající činky. Po delším potkávání se a přemýšlení, kam by jenom mohl chodit, jsem na to přišel nebo jsem si to myslel, že jsem na to přišel.
Má dceru, která má tři malé děti a on je chodí každé ráno hlídat, je u nich celý den a hraje si s nimi. V zimě si hrají v dětském pokojíku a v létě chodí s nimi do parku.
Po každé setkání jsem si představil dědu s culíkem ověšeného malými, šťastnými dětmi, které rvou z dědy triko. Po ročním setkávání jsem i začal pána zdravit, ve městě jev zcela nevídaný někoho jen tak pozdravit. U malých dětí tento jev můžeme vidět, ale jen do doby, než je rodič napomene, že nemusí zdravit každého kolemjdoucího. I já jsem takto svého času jako dítě zdravil.

První krok jsem měl za sebou, už jsem se trochu přes zdravení znali a mohl jsem přistoupit dále a pána s culíkem oslovit a se zeptat ho kam vlastně chodí a co děti, jestli jsou zdravé. Začal jsem si hlídat čas abych svého známého nepropásl. Týden nic, nikde nikdo.
Jak se říká, trpělivost růže přináší a pán s culíkem byl tu. Viděl jsem ho na vzdálenost 50 metrů, jak se blíží. Srovnal jsem si myšlenky, co a jak se ho zeptám, přeci jenom jde o osobní věc a nechtěl jsem být drzý. 40 m, mne picne, dal si čerpací zastávku. Jak někdo může udělat svou potřebu u masny, kde může kdokoliv projít a vidět ho.  Sebe jako zákazníka masny nepočítám, jsem přeci jenom dál. Konec čůrání a jde se dál.

Slušně jsem pozdravil, jak je mým zvykem a směle se zeptal kam každé ráno chodí. Nejprve jsem ten posunek polo sevřené pěsti dvakrát rychle otočené k ústům nepochopil a musel se ještě jednou zeptat kam to vlastně chodí, že to nechápu. Vyřčená odpověď byla jasná a rychlá. „Chodím dolů k Vietnamcovi na pivo. Na shle." Možná jsem mohl být zklamaný, představa šťastného, potřebného dědy a šťastných dětí se nenaplnila, ale už mám aspoň jasno kam ten pán s culíkem chodí. Pořád se zdravíme a já žiji pořád v představě, že stejně chodí za dětmi si hrát. Když ne hned, tak po tom ranním pivu. Asi se ho zase zeptám a napíšu, jak to je.

Autor: Miroslav Podivín | středa 27.9.2023 11:02 | karma článku: 10,71 | přečteno: 240x
  • Další články autora

Miroslav Podivín

Blbé Vánoce

Vánoce začaly. Ne, nezbláznil jsem se. V supermarketech začaly už začátkem měsíce a někde i dříve. Když se někoho na ně zeptáte, tak začne omdlévat, svíjet se a nadávat. Nadávat na všechno.

23.11.2023 v 13:24 | Karma: 11,42 | Přečteno: 262x | Diskuse| Osobní

Miroslav Podivín

Silverovi

Ahoj dědo, omlouvám se, že píšu až teď, ale za posledních pětatřicet let jsem neměl vůbec čas a ani jsem přesně nevěděl kde jsi, a až teď jsem se od bratra pana Pavla dozvěděl kam jsi odešel.

23.10.2023 v 19:37 | Karma: 11,69 | Přečteno: 254x | Diskuse| Osobní

Miroslav Podivín

Recept na šípkový čaj

Začalo šípkobraní. Patřím mezi ty nadšence, kteří každý rok vyrazí do luk a strání na šípky. Šípek, plod z růže šípkové, že je zdravý všichni víme.

9.10.2023 v 9:05 | Karma: 14,06 | Přečteno: 373x | Diskuse| Ostatní

Miroslav Podivín

Třešňa

Postavy a události jsou v této povídce smyšlené a jakákoliv jejich podobnost je zcela náhodná anebo také ne.

5.10.2023 v 10:12 | Karma: 9,29 | Přečteno: 123x | Diskuse| Osobní

Miroslav Podivín

Albánie je balkánská kráska

I já objevil Albánii. Nutkání se tam vydat jsem měl již dříve, někdy před dvaceti lety, ale nikdy nepřišlo rozhodnutí, tak a jedu.

15.9.2023 v 12:07 | Karma: 13,01 | Přečteno: 293x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Nizozemec si na zahradě postavil hrad, jeho interiér láká turisty z celého světa

19. května 2024  8:36

Šestasedmdesátiletý Nizozemec Gerry Halman si na své zahradě postavil pětipatrový hrad. V...

Poštovní známka po bagetě i voní. Francie uctila symbol gastronomie

19. května 2024  7:26

Francouzská pošta představila novou známku s obrázkem bagety převázané stužkou v barvách trikolory....

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 314x
Jsem lapač situací, kdybych nebyl tak těžký, tak někde visím jako ten lapač duchů. A jelikož nevisím, tak můžu psát o obyčejných věcech ze života, o obyčejných lidech, které na své cestě potkávám a kteří mne inspirují být lepším člověkem.

Seznam rubrik